Meny
Meny

RETUR AV VARER

Det er viktig for oss at du føler deg vel ivaretatt også etter at du har gjort en handel.
Dersom du skulle være uheldig å motta en vare som ikke fungerer som den skal, er vårt mål å behandle din retur så effektivt og raskt som mulig. All retur av varer uten vedlagt skriftlig begrunnelse fra kjøper, eller avtale med selger (jfr. kundenotater), vil bli returnert kjøper.
Alle kunder mottar Angrerettskjema som vedlegg i eposten som bekrefter at ordren er sendt fra Travelstuff.no.

HUSK:
Ta vare på emballasjen da denne skal benyttes ved retur av alle varer til selger. Dersom kjøper ikke har original emballasje, må han/hun skaffe annen passende emballasje for sikker forsendelse til selger. Ikke skriv direkte på emballasjen. Pakken må ikke sendes mot postoppkrav.

PS - Vi strekker oss langt for å ha fornøyde kunder - Snakk med kundeservice tlf+47 40 09 21 69 (10-14 hverdager) eller e-post kundeservice@travelstuff.no hvis du er usikker på noe.

ANGREFRIST

Informasjon om angrerett

Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Iht. angrerettloven har du noen plikter og oppgaver. Disse finner du i avsnittene nedenfor. Vi ønsker at transaksjonene rundt dette skal være så enkle som mulig for alle parter innenfor lovens bestemmelser. Det blir derfor sendt ut informasjon om angrerettloven via e-post ved hvert kjøp som foretas hos oss. Alle kunder mottar Angrerettskjema som vedlegg i eposten som bekrefter at ordren er sendt fra Travelstuff.no.

Så sant innpakningen ikke tar skade eller blir forringet på noen måte (fremstår som ny), vil ikke åpning innebære avskåring i angreretten. Dersom varen er tatt i bruk, som din egen, kan ikke angreretten gjøres gjeldende.

Under finner du noen viktige utdrag fra den nye angrerettloven:

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Angrefristen på 14 dager begynner å løpe når du har mottatt varen og skjemaet. Deretter har du 14 dager ekstra på å returnere varen(e). Får du ikke angrerettskjemaet, utvides fristen med inntil tolv måneder.

Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

Dersom du benytter deg av angreretten ifm. med et tilvirkningskjøp (hos oss er dette  logo trykk på varer som blir tilpasset etter kundenes ønsker), så er du pliktig til å betale de ekstra kostnadene som påbeløper for utført arbeid og medgåtte materialer (jf. Angrerettloven §16 første ledd).

Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med frakt kostnader tur retur og et gebyr pålydende kr 250,-  for behandling av saken.

Før ordren er pakket/sendt

Slett ordren selv fra ordrestatus på "Min side", eller ring til vår salgsavdeling (tlf +47 40 09 21 69 (mellom 10-14 hverdager) og be om at hele ordren slettes. Dersom en av disse instanser bekrefter at ordren er slettet, da har du angret. For din egen del kan det være lurt å beholde kopi av e-post og informasjon om hvem du har pratet med i forbindelse med at du angret i minst 14 dager.

Etter at pakken er sendt eller hentet

Under er det noen eksempler på fremgangsmåter du kan benytte.

1. Hent pakken snarest mulig.

2. Send oss et brev som sier at du angrer ditt kjøp og legg med sjekk eller giro med korrekt returporto og få postoperatøren til å returnere varen til oss.

Absolutte angrefrist er 14 dager etter at du har mottatt varen(e) og så har du deretter 14 dager på å returnere varen(e),  Den absolutte reklamasjonsfristen er 2 og 5 år i følge forbrukerradet, men vi har ingen begrensninger. 

Alle kunder mottar Angrerettskjema som vedlegg i eposten som bekrefter at ordren er sendt fra Travelstuff.no.

Er varen brukt, så vil verdiforringelsen bli fratrukket tilbakebetalingen.

Du finner mer informasjon om dette på forbrukerådet sin nettsider, se link her

HUSK:

Ta vare på emballasjen da denne skal benyttes ved retur av alle varer til selger. Dersom kjøper ikke har original emballasje, må han/hun skaffe annen passende emballasje for sikker forsendelse til selger. Ikke skriv direkte på emballasjen. Pakken må ikke sendes mot postoppkrav.

Mine favoritter

Det finnes ingen produkter som svarer til valgene.